تعریف دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی شکلی از بازاریابی برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات در فضای اینترنت می باشد.
در واقع فرآیند استفاده از کانال های مختلف بازاریابی آنلاین مانند موتورهای جستجو، شبکه های رسانههای اجتماعی و ایمیل برای دستیابی به مخاطبان هدف شما می باشد. از طریق دیجیتال مارکتینگ می توانید افراد علاقه مند به پیشنهادات خود را پیدا کنید، با آن ها تعامل داشته باشید و برای برند خود اعتمادسازی کنید.
بهترین دیجیتال مارکتینگ اصفهان
ما در مجموعه دیجیتال مارکتینگ آریو که به همین منظور ایجاد شده است، سابقه چندین ساله در ارائه انواع روشهای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی داریم. حوزه های کاری ما شامل مواردی مثل طراحی سایت و بازاریابی مربوط به سایت، بازاریابی مربوط به سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی ویدئویی و … می باشد.
ما به عنوان بهترین دیجیتال مارکتینگ اصفهان مزایای زیادی چون ارائه مشاوره تخصصی در مورد انجام تبلیغ و روشهای آن، خدمات مطمئن و ایمن، قیمتهای مقرون به صرفه، کیفیت عالی خدمات بازاریابی با ضریب جذب زیاد، کمک به دیدهشدن بهتر کسب و کار شما و دریافت بازخوردهای مثبت از مخاطبان و بسیاری از مزایای دیگر را برای مشتریان خود فراهم می کنیم.
مجموعه دیجیتال مارکتینگ آریو به عنوان بهترین دیجیتال مارکتینگ اصفهان، از حرفهایترین و زبدهترین بازاریابان برای پروژه های بازاریابی خود استفاده می کند که تسلط کاملی به انجام همه روشهای بازاریابی داشته و به شما در رونق کسب وکار و فروش عالی محصولاتتان کمک می کنند. اگر قصد انجام تبلیغات برای حرفه یا کسب و کار خود را دارید و به مرجعی امن و مطمئن برای انجام آن نیاز دارید، خدمات دیجیتال مارکتینگ آریو در خدمت شماست. کافی است با ما تماس بگیرید. در ادامه این مقاله به تعریفی از دیجیتال مارکتینگ پرداخته و تعدادی از روش های آن را توضیح خواهیم داد.
دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می کند؟
روش کار دیجیتال مارکتینگ ساده است. اول شما نیاز به مشخص کردن اهداف خود دارید، یعنی آنچه قصد دارید با بازاریابی دیجیتال به آن برسید. بعضی مثالهای معمول شامل افزایش آگاهی در مورد برند، ایجاد شرایط فروش بیشتر یا رشد جامعه هدف خودتان می باشد. سپس باید تصمیم بگیرید که کدام کانالهای بازاریابی می توانند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند. به عنوان مثال اگر هدف شما فروش بیشتر است، اجرای کمپینهای تبلیغاتی در گوگل و فیسبوک نقطه شروع خوبی است.
برای مدیریت کل فرآیند، می توانید طرحی را تعیین کنید که مشخص کند چه مقدار پول باید خرج شود، مخاطبان هدف خود را تعریف کنید، معیارهای عملکرد خود را تعریف کنید و همچنین سایر اطلاعاتی که به شما در کنترل روند کمک می کند.
کانال های دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال دارای تعدادی کانال است که به دو دسته عمده تقسیم می شوند. کانال های بازاریابی آنلاین و کانال های بازاریابی آفلاین. تفاوت اصلی این دو در این است که کانال های بازاریابی آنلاین فقط مبتنی بر اینترنت هستند، در حالی که کانال های بازاریابی آفلاین با دستگاه های دیجیتالی که لزوماً به اینترنت متصل نیستند ارتباط دارند.
کانال ها بازاریابی آنلاین
یک وب سایت نقطه کانونی همه کمپین های دیجیتال مارکتینگ است. به خودی خود یک کانال بسیار قدرتمند است اما در عین حال واسطه ای برای اجرای بیشتر سایر کمپین های بازاریابی آنلاین است. وب سایت شما باید به بهترین شکل ممکن از برند، محصول و خدمات شما نمایندگی کند. باید سریع، مناسب برای موبایل و استفاده از آن آسان باشد. پس از داشتن وب سایت، قدم بعدی شما ارائه یک راه کار دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ وب سایت و محتوایتان با هدف جلب بازدید بیشتر و مشتری است.
سئو (بهینهسازی موتور جستجو)
بهینهسازی موتور جستجو فرآیند بهینهسازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی سئو کمک به وبسایت در رتبهبندی بالاتر نتایج جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو است. سئو دارای یک تعداد زیر فرآیند است که اصلیترین آنها عبارتند از:
• سئو فنی
• سئو در صفحه
• سئو خارج از صفحه
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا روی محتوای شما متمرکز است. دنیای دیجیتال مجموعه عظیمی از مطالب در اشکال مختلف مانند متن، عکس، صدا و فیلم است. هدف از یک کمپین بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است.
محتوا معمولاً در یک وبسایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانههای اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، سئو یا حتی کمپینهای PPC تبلیغ می شود.
اختلاف بین داشتن یک وبلاگ در مقایسه با اجرای یک کمپین بازاریابی محتوا در این است که کمپین بازاریابی محتوا دارای اهداف مشخصی است مثل اینکه چه محتوایی را باید منتشر کرد و چه موقع باید آن را منتشر کرد، چه کسی را هدف قرار می دهد و چگونه می تواند بر کمپینهای محتوایی خود نظارت کند. ابزارهای اصلی بازاریابی محتوایی عبارتند از:
• وبلاگها
• کتابهای الکترونیکی
• دورههای آنلاین
• اینفوگرافیکها
• پادکستها
• وبینارها
بازاریابی ایمیل
با وجود افزایش استفاده از شبکههای رسانه اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یکی از مؤثرترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیل را با صدها نمونه از پیامهای هرزنامه که هر روز دریافت می شود، اشتباه می گیرند، اما این چیزی نیست که بازاریابی از طریق ایمیل قصد انجام آن را دارد.
بازاریابی ایمیل وسیلهای برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی شما یا افراد علاقه مند به برند شما است و بدان معنی است که این افراد می خواهند در مورد شما بشنوند و شما نمی خواهید صندوق ورودی آن ها را اشغال کنید.
در واقع بسیاری از مشاغل و بازاریابان موفق از همه کانالهای دیجیتال مارکتینگ دیگر برای اضافهکردن لیدها به لیست ایمیلهای خود استفاده می کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیل، تعدادی کانال ایجاد می کنند تا این لیدها را به مشتری تبدیل کنند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
این نوع از بازاریابی با دسترسی به افراد در شبکه های مختلف اجتماعی یا از طریق کمپین های بازاریابی محتوا (ارسال مطالب)، تبلیغات پولی یا هر دو ارتباط دارد. هدف اصلی یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است اما هر چه بیشتر به آن بپردازید، می توانید از آن برای دریافت لیدها یا حتی به عنوان کانال فروش مستقیم استفاده کنید.
بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)
تبلیغات PPC این امکان را به شما می دهد که از طریق تبلیغات پولی در تعدادی از شبکه ها به کاربران اینترنت دسترسی پیدا کنید. می توانید کمپین های PPC را در گوگل، فیسبوک و … تنظیم کرده و تبلیغات خود را به افرادی که اصطلاحات مربوط به محصولات یا خدمات شما را جستجو می کنند، نشان دهید.
کمپین های PPC می تواند کاربران را بر اساس مشخصات دموگرافیک (سن، جنسیت و غیره) یا حتی علایق یا موفقیت خاص آنها تقسیم بندی کند. هر بار که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند، هزینه ای را به ارائه دهنده پرداخت می کنید (علت نامگذاری این نوع از تبلیغ).